REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
W dwie i pół godziny koleją z Wrocławia do Pragi? Powstanie nowa linia dużych prędkościartykuł
Pokaż artykuł
W dwie i pół godziny koleją z Wrocławia do Pragi? Powstanie nowa linia dużych prędkości
Kolejny krok ku budowie nowej linii kolejowej dużych prędkości (oznacza wg CPK pociągi jeżdżące do 2...
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetarg na wykonawców robót przygotowawczychartykuł
Pokaż artykuł
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetarg na wykonawców robót przygotowawczych
Spółka Centralny Port Komunikacyjny uruchomiła kolejne duże postępowanie. Chodzi o przetarg, który j...
[Dolny Śląsk] Trzebnica poszerza swoje granice, aby przyciągnąć nowych inwestorówartykuł
Pokaż artykuł
[Dolny Śląsk] Trzebnica poszerza swoje granice, aby przyciągnąć nowych inwestorów
W lipcu Minister Administracji i Cyfryzacji przedstawił "Projekt rozporządzenia ws. ustalenia granic...
CPK podsumowuje Program Dobrowolnych Nabyć (PDN)artykuł
Pokaż artykuł
CPK podsumowuje Program Dobrowolnych Nabyć (PDN)
Próg pół tysiąca transakcji i 1 800 ha nabytych nieruchomości w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć osiągnęła spółka Centralny Port Komunikacyjny. Do PDN na terenie Lotniska CPK zgłoszonych jest już 95 proc. budynków i 88 proc. gruntów. Jednocześnie ruszyły pierwsze transakcje w ramach Kolejowego PDN dla odcinka między Warszawą i Łodzią.
Polskie miasta i regiony zyskają ponad 2 tys. km nowych linii kolejowych [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Polskie miasta i regiony zyskają ponad 2 tys. km nowych linii kolejowych [FILM]
Projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, realizowany na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury przez Centralny Port Komunikacyjny i PKP Polskie Linie Kolejowe, przeszedł z fazy konsultacyjnej do etapu analiz. Eksperci opracują i zweryfikują ok. 10 możliwych scenariuszy modernizacji i rozbudowy sieci kolejowej w Polsce. Już dziś wiadomo, że biorąc pod uwagę inwestycje CPK i PLK, istniejąca infrastruktura docelowo powiększy się łącznie o ponad 2 000 km nowych odcinków, czyli więcej niż zakładano w ramach budowy „szprych” CPK. Ok. 1 000 km nowych linii kolejowych ma powstać do 2035 r.
Wrocław i Pragę połączy kolej dużych prędkości? Czesi przystępują do analizy opłacalności tej inwestycjiartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław i Pragę połączy kolej dużych prędkości? Czesi przystępują do analizy opłacalności tej inwestycji
Czeski Zarząd Infrastruktury Kolejowej (Sprava Żeleznic) rozpisał przetarg na sporządzenie studium w...
Wrocław z Warszawą i Pragą połączy linia kolejowa dużych prędkości. Rozstrzygnięto dwa przetargiartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław z Warszawą i Pragą połączy linia kolejowa dużych prędkości. Rozstrzygnięto dwa przetargi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała najkorzystniejsze oferty w dwóch przetargach na prace pr...
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawaartykuł
Pokaż artykuł
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawa
Południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską. Ten 70-kilometrowy odcinek to fragment trasy kolejowej Katowice – Ostrawa. Trwa projektowanie już ponad 400 km kolejowych szprych CPK.Ten odcinek to jeden z kluczowych fragmentów linii kolejowych budowanych w Polsce przez CPK. Stanowi ważny element unijnej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) łącząc Katowice, Warszawę czy Kraków z Brnem, Pragą, Bratysławą, Wiedniem i Budapesztem.
Piętnastu wykonawców w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK artykuł
Pokaż artykuł
Piętnastu wykonawców w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK
Siedem firm i osiem konsorcjów znalazło się wśród podmiotów, które chcą zaprojektować i wybudować bocznicę kolejową CPK. Spółka otworzyła dziś oferty w przetargu i rozpoczęła ich analizę przed wyłonieniem wykonawcy. Bocznica kolejowa, będąca elementem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania Lotniska CPK, powstanie najpóźniej pod koniec 2029 roku na północny - zachód od lotniska. Wartość zamówienia to blisko 300 mln złotych brutto.
Zielona rewolucja na polskim morzuartykuł
Pokaż artykuł
Zielona rewolucja na polskim morzu
Morska energetyka wiatrowa może stać się jednym z filarów transformacji polskiej energetyki. O potencjale offshore i nowych perspektywach dla polskiej gospodarki i rynku pracy rozmawiali uczestnicy panelu „Bezpieczna przyszłość energetyczna Polski – energia z morza”, który odbył się w trakcie Poznańskiego Kongresu Gospodarczego.
[śląskie] Małopolska - Śląskie: silni partnerzy w Europieartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Małopolska - Śląskie: silni partnerzy w Europie
O wizji rozwoju makroregionu Polska Południowa rozmawiali w Oświęcimiu parlamentarzyści, samorządowc...
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Do ostatecznego wariantu trasy jeszcze dalekoartykuł
Pokaż artykuł
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Do ostatecznego wariantu trasy jeszcze daleko
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała studium korytarzowe dla Obwodnicy Aglomerac...
CPK zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
CPK zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniska
Centralny Port Komunikacyjny zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniska. W tym roku ochroną zostanie objęty obszar około 200 hektarów.
Porozumienie w sprawie rozwoju obszaru Portu Morskiego Grupy Azoty w Policachartykuł
Pokaż artykuł
Porozumienie w sprawie rozwoju obszaru Portu Morskiego Grupy Azoty w Policach
Współdziałanie dla rozwoju obszaru Portu Morskiego w Policach, w celu zagospodarowania terenów portowych oraz stworzenia wspólnej oferty inwestycyjnej – to główne założenia podpisanego porozumienia, którego sygnatariuszami są Grupa Azoty Police, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Starostwo Powiatowe w Policach, Urząd Miejski w Policach oraz Zarząd Morskiego Portu Police.
CPK – co dalej? Kluczowe inwestycje w infrastrukturę na horyzoncie [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
CPK – co dalej? Kluczowe inwestycje w infrastrukturę na horyzoncie [FILM]
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w Polsce to jedno z najbardziej ambitnych przedsięwzięć infrastrukturalnych, które napotyka na liczne wyzwania – zarówno polityczne, jak i finansowe. Chociaż projekt często staje się elementem walki politycznej, postępy są widoczne. W ubiegłym roku ogłoszono przetargi o wartości ponad 8,3 miliarda złotych, a obecnie podpisano umowy warte niemal 5 miliardów złotych.
W ciągu miesiąca pozyskano ponad 200 hektarów pod budowę lotniska CPKartykuł
Pokaż artykuł
W ciągu miesiąca pozyskano ponad 200 hektarów pod budowę lotniska CPK
Od początku listopada spółka CPK podpisała 39 protokoły uzgodnień, które poprzedzają zawarcie aktów notarialnych, dla nieruchomości o łącznej powierzchni aż 207 hektarów. Zainteresowanie mieszkańców na ostatniej prostej Programu Dobrowolnych Nabyć w obszarze lotniska było tak duże, że spółka CPK przedłużyła o kilka dni możliwość finalizowania uzgodnień.
Największe polskie firmy energetyczne potrzebują szybszych zmian prawnych dla realizacji strategii rozwojuartykuł
Pokaż artykuł
Największe polskie firmy energetyczne potrzebują szybszych zmian prawnych dla realizacji strategii rozwoju
Ambitne strategie rozwoju, opublikowane w ostatnich miesiącach przez największe polskie spółki energetyczne – Orlen, Tauron i Enea, wymagają od rządu szybszych zmian legislacyjnych, zwłaszcza w obszarze odnawialnych źródeł energii, twierdzą eksperci Baker McKenzie. Bez przyspieszenia prac legislacyjnych, spółki skarbu państwa mogą napotkać wyzwania w realizacji celów związanych z rozwojem własnych OZE i osiągnięciem neutralności klimatycznej.
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
[warmińsko-mazurskie] Strategia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 szansą na wzmocnienie potencjału regionu?artykuł
Pokaż artykuł
[warmińsko-mazurskie] Strategia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 szansą na wzmocnienie potencjału regionu?
Od dawna Mazury są perełką na mapie Polski. Niezwykłe walory przyrodnicze i możliwości rekreacji zaw...
Tertio Ponteinwestycja
Pokaż inwestycję
Tertio Ponte
Włocławek, Kruszyńska
REKLAMA